Eerste dag

7 januari 2017 - Östersund V, Zweden

Een lange eerste dag, dat was het. We mochten ons om 10:00 melden in Beek voor controle en de laatste briefing.De eerste deelnemer vertrok om 13:00 en wij waren om 13:59 aan de beurt. Na het afscheid nemen en het giswerk waar we naar toe zouden gaan deze eerste dag, mochten we eindelijk aan onze reis beginnen. Via verschillende coördinaten werden we snel naar Puttgarden geleid. Daar hebben we de ferry genomen richting Denemarken. Dit bleek echter ook niet onze eindbestemming van deze dag te zijn, maar we mochten snel door naar Zweden. We namen hier de brug zoals de meeste deelnemers dit deden. Gezien de tijd was het dan ook al snel duidelijk dat dit de beruchte 24-uurs etappe zou worden. Hierdoor hebben we wel weinig meegekregen van de omgeving. Wel past het sneeuwen en de rendieren (of waren het toch reeën?) onderweg wel helemaal bij het plaatje die we van te voren bij deze reis hadden.

Zaterdagmiddag rond half 3 kwamen we aan bij onze eindbestemming, een hotel op Frösön, dichtbij Östersund, bijna in het midden van Zweden.Vanavond is het eten om 18:00 en krijgen we om 20:00 nog een verhaal van de wedstrijdleiding. Het wordt morgen in ieder geval weer vroeg opstaan, we hebben een starttijd gekregen van 05:25 en zijn daarmee toch één van de laatsten die vertrekken. De eerste deelnemers vertrekken al om 04:00. Is dit echt wel een vakantie?

We hebben onderweg ook erg genoten van het thuisfront dat met ons meeleeft, dank voor alle aanmoedigingen. Voor iedereen die ons ook live wil volgen, kijk op http://www.scanct.nl/live/ of via de app van ScanCT (wij zijn teamnummer 61).