Zevende dag

20 januari 2017 - Turku, Finland

Vandaag was de dag dat we echt richting het zuiden terug zouden gaan rijden. Voor het vertrek werd al aangegeven dat we goed de berichten in de gaten moesten houden, mogelijk dat er etappes overgeslagen zouden gaan worden. De organisatie wilde dat we in de avond allemaal op tijd op onze eindbestemming zouden aankomen. De verwachting was dan ook dat we op de boot zouden gaan slapen, de vraag alleen waar dat zou zijn Turku of Helsinki.

De eerste 2 etappes gingen door het prachtige Finland waar we tot zeer dicht bij de Russische grens kwamen. Tijdens deze 2e etappe kregen we het bericht dat we direct door moesten naar de coördinaten van de 5e etappe, die uiteraard ook in het bericht gemeld werden. Doordat deze coördinaten al ver richting het zuiden lagen kwamen we dus ook al snel op de wat grotere wegen. Dit heeft onze ranking geen goed gedaan omdat we blijkbaar toch wel wat te snel waren.

Na het rijden van etappe 6 en 7 kwamen we uiteindelijk aan in Turku waar we op de boot richting Stockholm mochten. Aangekomen hadden we als deelnemers van de ScanCT onze eigen rij. Helaas waren er toch een paar equipes die de boot helaas gemist hebben en pas de volgende dag over konden varen.