Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

Wij zijn Ron en Dennis en wij nemen deel aan de ScanCoveryTrial editie 2017.

Ron
Ron Wassink, getrouwd en vader van 2 zoons. Al jaren hebben we het erover gehad dat deze trip wel eens wat voor ons zou kunnen zijn en dit keer gaat het dan ook daadwerkelijk gebeuren. Het lijkt mij persoonlijk geweldig om samen met mijn broer in een auto op pad te gaan op onbekende wegen met daarbij uitdagingen die nieuw voor ons zijn. Wat ik ook ontzettend leuk vind is dat er gereden wordt voor vele goede doelen deze editie en dat wij ook de mogelijkheid hebben om voor een groep jongeren ook wat extra’s te betekenen. Ik kijk uit naar de start op 6 januari en jullie support!

Dennis
Soms moet je dingen doen die buiten je comfortzone liggen, de kou en zitten op de bijrijdersstoel horen daar wat mij betreft zeker bij. Het zal dan ook een week lang afzien zijn, maar ik hoop en verwacht dat al die andere geweldige dingen dat meer dan compenseren. Voor mij zijn dat het autorijden, de geweldige omgeving en dit avontuur samen met mijn broer te beleven. Hoewel ik al jaren niet meer in Zelhem woon draag ik natuurlijk altijd nog een warm hart toe aan de jeugd van Zelhem, de plek waar ik ook geboren en getogen ben.

Ons goede doel:

logo jeugdsoos Zelhem

De Stichting Jeugd- en Jongerensociëteit Zelhem, is opgericht in 1980. De oprichters hadden voor ogen om activiteiten voor jongeren te ontplooien, zodat de onderlinge contacten verbeterd werden. Dit doel diende bereikt te worden door diverse activiteiten zoals het beheren en exploiteren van een accommodatie, houden van voorlichtingsavonden, diverse soorten spel(mid)dagen en het organiseren van een jaarlijks te houden kindervakantieweek. Dit alles diende zoveel mogelijk met behulp van vrijwilligers bereikt te worden.

De kindervakantieweek wordt sinds de oprichting van de stichting georganiseerd en is daarmee de oudste nog bestaande activiteit van de stichting. Dit geeft al aan dat de kindervakantieweek erg populair is. Dit blijkt ook uit het feit dat er sinds een aantal jaren meer aanmeldingen zijn dan het maximaal aantal kinderen dat deel kan nemen.

Stichting Jeugd-en Jongerensociëteit Zelhem is al ruim 35 jaar betrokken bij vrijwel de meeste activiteiten voor de jeugd in het dorp.

Voor meer informatie zie www.jeugdsooszelhem.nl

Over onze reis

logo scanct

De ScanCoveryTrial gaat in één week tijd kris kras door het prachtige Scandinavië. Tijdens deze week rijden we ruim 7.000 kilometer en dat onder omstandigheden met veel sneeuw, ijs en temperaturen welke kunnen dalen tot wel min 47 graden Celsius. De 7e editie gaat op vrijdag 6 januari van start en de finish is op zondag 15 januari 2017. De route is net als voorgaande jaren, behoudens de speciale bestemming, top secret maar zal ongetwijfeld een betoverende indruk achterlaten bij de deelnemers en de vele volgers. De ScanCoveryTrial is beslist geen race of rallywedstrijd maar een autotoertocht waarbij een strikte naleving van de verkeersregels van essentieël belang zijn voor het wedstrijdelement. Naast navigatie via coördinaten maakt ScanCoveryTrial ook gebruik van een Route Boek met unieke klassementsproeven.

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: